2dec

-4 grader är de, och frosten sitter på så väl bilar som hustak, träd och gräs. Men då det är helt klarblå himmel så blir det väl ingen snö även denna dag. När man var lite och inte riktigt hade någon koll på vad de var för dag, mer än att man hade öppnat chokladkalenderns lucka med en viss siffra på. Då var det bästa som fanns, den där morgonen när man vaknade, drog upp rullgardinen och utanför fönstret låg det 1,5dm nysnö. Senast jag fick uppleva en liknande känsla var för fyra jular sedan. Då jag gått o lagt mig den 23:e och det var 20cm hårdpackad snö, men när jag vaknade den 24:e så hade det kommit 40cm nysnö och lagt sig ovanpå. Kan man få bättre julklapp?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0