Halloween

Har inte tänkt de minsta på att det faktiskt är Halloween.
Slutade iaf lite tidigare igår, då de idag räknas som söndag, även då de är lördag :p Så jag passade på att följa med min pappa, ut till mormor. Och vara där hela kvällen, och förmiddagen idag. Riktigt trevligt att vara där ute på landet, känna lunget o inte göra någonting. Ikväll blir det iaf middag och filmväll. Så har min dag sett ut och kommer min kväll se ut :)

Oasis of the Seas

Sjösatt här om dagen!!!

Lilla parlamentet

Hehe, Sixten äger! :p

Citat "Parlamentet"

Snor ett underbart citat från Parlamentet

"Bara för att jag inte är paranoid längre behöver de inte betyda att dom inte är ute efter mig längre"

Bilder

Dessa bilder får visa en del av min dag ;)

Jag och J var "övertygade" om att de öppna fönstret var anledningen ;)

De ena eller de andra

Ja, ska man inte välja de ena, så ska man välja de andra. Det är så allt fungerar här i livet. Man kan inte stanna upp och vänta på ett bättre val. Antingen får man välja de ena eller de andra, och hoppas på att man senare på vägen kan rätta upp sig själv, och komma tillbaka på spåret, till den önskade slutstationen.

Jag nämnde tidigare i veckan att jag fått erbjudande om att sitta med i styrelsen för hamnen, där vi driver seglarskolan. Jag tror iaf att jag nämnde de. Detta är ett mandat på 2 år, med start i mars. Hur går det då med mina planerade studier i Ö-vik. Vad ska jag välja, samma utbildning finns i stockholm. Men tanken med de hela, var ju just för att jag ville bort från sthlm. Det enda som hela tiden talat emot att flytta, har just varit seglingen. Det finns i dagsläget, ingen som den går att lämna över till. Vilket skulle betyda att seglingens växande skulle stanna upp i flera år. När jag dessutom nu fått erbjudande att ta över min chefs possition, blir det ju inte lättare val. Ö-vik - Viggan...

I övrigt försöker jag hitta en vecka att planera in min roadtrip till söder, innan jag åker upp till norr för vintern. Men jag har ingen aning om var jag ska få in den. Varje vecka, och inte minst helgerna är fullbokade. Så just nu har jag prelbokat den, veckan innan jag åker upp. Eller iaf innan då jag tror att jag ska åka upp. Har nämligen inte fått nått exakt datum. Så vem vet, kanske måste åka upp tidigare än jag trott...

Så nu är det "bara" välja väg, och räta upp mig själv för att hitta min slutstation.

Upp och ner i vettnet

En arbetskollega ringde just och berättade att hans lugna söndag, inte skulle bli så lugn. Han hade nämligen fått ett samtal från chefen, som berättat om att en kunds båt låg o flöt upp och ner i vattnet. Om han orkade och hade tid skulle han ta lite bilder på de, så man får se på måndag.

Ibland är det skönt att inte bo så nära jobbet, så man slipper få såna samtal själv :p

Får man döda grannar?

Här trodde jag att alla onda ting var över i och med att helgen kom. Men så skulle man få lite sovmorgon hade man planerat. Tror ni inte att grannen sätterigång och börjar hammra och föra oväsen vid niotiden. Så gick ju inte sova längre, utan jag gick upp då. Fråga mig inte hur, men A, halvsyrran, lyckades sova fram till elva. Men då hade även hon fått nog av oväsendet. Dom håller fortfarande på... Så jag beger mig sen o är hos pappa ikväll. Kanske man slipper detta.

I övrigt ska jag slänga i mig lite mat nu, och sedan iväg med C ovh ta upp en båt. Själv ska jag ta upp mina egna båtar om nån vecka. Vem vet, kanske en sista tur med Rubbåten imorn om vädret tillåter.

Filmkväll

Jag sitter och följer en film lite smått och tror att jag snart drar mig mot sänge. Halvsyrran sitter o håller på att garva ihjäl sig, så filmen kanske är bra :p

Idag har jag levt upp till en till reklam. Hoppas att reklamerna tar slut med denna vecka. Dagens reklam blev en återskapning av OKQ8 radioreklam. Pappan som oljar smörjer motorn genom att hälla olja över hela motorn. När jag gjorde service av en motor, lyckades jag stöta ut 3liter olja över den. Vilket genererade 1½ timmer extra jobb med den båten. Så nu har jag verkligen förgyllt denna vecka. Och BMW Danderyd  förgyllde min dag. Jag bokade en tid för 1½månad sedan, och lämnade in bilen i morse. Vid två tiden så ringde dom och sa "Du får nog boka in en ny tid, vi hade inte alla delar hemma". 1½ månad hade dom på sig, och stereon har dom inte lagat heller, så har kvar lånebilen, och på måndag ska de få veta ett och annat...!

Huvudvärk blev Huvudvärk

Jag har suttit i telefon någon timme här på kvällen, och sedan varit och pratat med pappa. Jag hade förut lite huvudvärk, om jag verkligen skulle säga upp min chefs-position inom seglarskolan, för att plugga i norr. Och dom gör allt för att behålla mig. Dom ringde mig nämligen nu här ikväll och gav mig förfrågan om jag ville ta över P's (P är min chef) plats. Och jag har till mars på mig att bestämma mig. Vilket betyder 5månader till med huvudvärk och beslutsångest.

Orkar inte skriva mer nu. Är sängen som gäller, lär dock inte somna än på ett tag, då de kommer flyga bra mycket frågor/för och nackdelar, och annat dumt igenom mitt huvud.
Svarar kommentarer imorn.

Ha en superskön kväll.
God natt!

Badad båtmotor

D och jag hade precis riggat av segelbåten mer eller mindre problemfritt. Och jag skulle bara köra runt båten, från mastkranen, till lyftplatsen. Då plötsligt gick en gammal reklamfilm revy framför ögonen på mig. Det fanns en reklam för ett försäkringsbolag, då två gubbar satt och åkte båt, då plötsligt motorn åkte förbi dom. Ungefär så var det för mig. Jag hade som sagt var precis kastat loss och börjat puttra ut för att runda bryggan. Då plötsligt ansåg sig motorfästet vara lite ruttet och ville inte vara med längre. Och i vattnet låg där motorn, sakta sjunkandes. Fick iaf upp motorn ganska snabbt, och rengjorde den och hade den gåendes efter en halvtimme igen. Enligt D, så hade jag en aning förvånad min när motorn lämnade båten :p

Handla två dagar

Då har man varit och handlat mat två dagar i rad. Igår var det verkligen jättetomt på allt i kylen. Men samtidigt som jag steg in på ica kom jag på att jag knappt hade några pengar på de kontot. Så då fick det bli en sak av varje, av de nödvändigaste. Och sedan hålla andan när man drog kortet i kassan. Men de gick. Så idag med lite mera pengar på kontot var det bara att fylla upp kylskåpet igen.

I övrigt så hittade jag min halsduk idag. T sa att han hade lagt den i bilen före paintballen i lördags. Och sen dess har jag inte sett den. Men den var uppklämd på hatthyllan i bilen, bakom ett nackstöd. Så nu blir det halsduk imorn igen ;)

SSG (Sveriges Sexiga Geografi)

Titta vad man kan hitta när man surfar runt på nätet :p

"I Haninge kommun ligger Handen. Inte så kul,
men med tanke på att Handen ligger mellan Fittja
och Trosa så blir det genast lite roligare... "

"Orten Grovare hade ett tag en vägskylt som visade
att det var 6 kilometer till orten, men skylten med
texten Grovare 6 blev stulen så många gånger att
avståndet plötsligt ökade med en kilometer så
skylttexten nu blev Grovare 7. Samma sak hände
tydligen med skyltarna gällande Porrarp."

Måndag

Idag finns det verkligen ingenting att berätta om, för det var en sån där dag som bara flöt på utan att någonting alls hände. "En helt ovanligt vanlig dag" (Gessle - Tomtom)

kittlar i näsan

Sitter med en pizza och ett glas läsk mellan datorn och mig. Och fick just en sån där läskrap som gick genom näsan, då man tror att hela näsan ska sprängas :p
I övrigt känner jag att jag varit nyttig idag, frukost vid två, sedan kakor och tårta hos min kusin och nu pizza. finns det bättre kur för att gå upp i vikt? ;)

Ne snart blir det Wallander :)
Ha en trevlig kväll!

Paintball, buffé och efterfest

Gårdagens kick-out var klart lyckad! Visserligen regnade det bra när vi satt i bilarna till paintballen. Men när vi väl var framme var det bara lätt lätt duggregn. Uppdelningen av lag blev nykomlingarna mot veteranerna. Och nog ville nykomlingarna visa var skåpet skulle stå. Men efter en oavgjord runda, så tog vi dom sen i andra ronden, även då vi var en färre. Ibland önskar man att man inte var chef för allting. För när vi i sista ronden körde tills alla hade slut på kulor. Så hade jag slut på kulor, och var på väg av banan. Varpå 4st stridslystna praktikanter kommer och försöker mangla ner mig. Dock fick dom bara in en träff, på tummen, men den kändes rejält :p Sedan ska jag väl inte klaga, då två praktikanter hade 8 fina blåmärken var :p

Efter paintballen vart de som tidigare berättat en trevlig italiensk buffé, som avnjöts nere i klubbhuset. Och sist avslutades kvällen med efterfest hemma hos mig. Var faktiskt en väldigt städad efterfest för en gång skull. Vet inte varför våra efterfester brukar halvt spåra ur, men roliga brukar dom vara ändå. Men som sagt var gårdagens festande hölls på en bra nivå, och dom sista gick hem runt två.

Så nu, 12 timmar senare har jag vaknat och precis avnjutit min frukost :)

Virus

Jupp...
Virus på min vanliga dator. Vilket gör att jag nu har kopplat upp en gamal dator jag bara hade ståendes. Där ser alla som säger att jag bara spar o spar. Ibland är det bra att spara ;)

Håller på att fixa fram en bootsektor scaner, för att fixa vanliga datorn. Fram tills dess kommer det vara lite tyst på bloggen.

Ha det!

funderingar

Har länge funderat på, om en läskflaska är stängd, så är det en klar dryck och man ser inga bubblor. Men så fort man öppnar flaskan, så dyker de upp bubblor på botten, som sakta men säkert svävar uppåt. Likadant med vatten i en kastrull. När vattnet börjar koka kommer det stora bubblor från botten, men varifrån kommer bubblorna???

Rix Morgonzoo

Som jag nämnt tidigare så är det Morgonzoo som lyssnas på varje dag på väg till jobbet. Och Gert har ju sin lilla lista där, som varje gång har olika huvudämnen, men alltid lika underbar :p

Senast var om saker man inte ville att en tidigare arbetsgivare skulle skriva i sitt intyg. Och den som kom på första plats, och jag för övrigt höll på att garva ihjäl mig när jag hörde!

Jag skulle inte låta den anställde föröka sig!

Bild

Storm...

Idag har man fått uppleva flera sorters storm. Eller vet inte riktigt om de uppnådde vindstyrkan som definierar storm. Men bra mycket blåste de iaf. Redan när jag var på väg till jobbet, så körde jag rakt in i en snöstorm som hette duga. Blev faktiskt lite lätt vitt på gräset som dock var borta någon timme sedan. Sedan resten av dagen blåste det utav bara utav h-e. Inte minst fick vi känna på de när jag precis blivit klar med vinterkonservering av en båt, tittar upp och där ser jag en av Aquadorerna hänga rakt ut, och utanför den hänger Bavaria 42'an. Dessa två båtar som förut var förtöjda med långsidan mot bryggan, efter varandra. Det var bara slänga sig ut på bryggan o tillkalla dom andra. Det var med nöd o näppe som vår arbetsbåt orkade dra in detta vindfång till bryggan igen. Men nu sitter dom fast, så bryggan följer med nästa gång dom "sliter" sig.

Möte och paintball

Det var ett trevligt och intressant möte. Vi som driver juniorsektionen i Viggbyholm, hade bjudit in några föräldrar för att bolla idéer, och visa dagens verksamhet. För att sedan kunna få hjälp, och bygga detta till ett seglingscentra för stockholm. Och vi har verkligen lyckats hitta ett gäng eldsjälar. Redan bokat in nytt möte om två veckor.

Hehe, tittade samtidigt i min almanacka, och insåg att seglingen tar nästan mer tid nu på vintern än på sommaren. Det var möten överallt inbokat. Tur att det är så kul så man orkar med allt. Nu närmsta träffen är på lördag. Då jag byggt ihop en avslutning för alla instruktörer vi haft anställda under 2009, närmre bestämt 16st. Så på lördag klockan två smäller det. Först är det paintball i några timmar, följt av italiensk buffé och sedan efterfest. Så blir en hel halvdag. Kommer väl antagligen inte slockna förrän tidig morgontimme. Har en tendens att bli så när vi sätter igång. :p

Snö!!!

Varje morgon går jag upp klockan sex, för att hinna till jobbet. Detta gör att jag redan fått skrapa rutan flera gånger och nu mera är det mörkt när man sätter sig i bilen. Men idag var jag med om något nytt för denna höst. Snön vräkte ner från himlen. Dock var det någon plusgrad och det var redan blött på marken från nattens regn. Så direkt snön landade, försvann den. Men det var iaf snö i luften! Under mer eller mindre hela förmiddagen på jobbet snöade och var snöblandat regn om vart annat. Snart är vintern här! :D

Nej, nu hinner jag inte skriva mer för nu. Har snabbt slängt i mig lite middag, och ska vidare och ha möte, med seglingen.

Bogserbåt

Badkar

Vad är bättre, efter en hel dag då man frusit, än att hoppa ner i ett varmt bad?! Nu till problemet, var finns detta badkar!?!?!?!? Inte finns de nått i detta hus iaf. Och inte kommer de finnas de där jag ska bo hela vintern. Usch... Stället jag ska bo när jag börjar plugga nästa höst, måste ha de, helt klart ett kriterie!

Dagen har gått åt till att fortsätta fylla upp våra planer med båtar. Tror vi fick upp 5 nya båtar, innan jag och chefen, efter lunch drog och hämtade en bogserbåt. Även fast vi inte brukar ta hand om såna jobb, så har vi upptagningsmöjlighet och vetskap att göra såna arbeten. Och när närliggande varv har fullt, och båta håller på att sjunka får man helt enkelt rycka ut.
Det tog sin lilla tid, men till slut hade vi 30ton båt uppe på torra land.

Kusinerna och jobb

Har nu efter 6 timmar kommit hem till lugn och ro. Först hjälpte jag min ena morbror och fixa de sista med hans båt, inför den långa vintervilan. Följde sedan hmed hem till honom o lekte lite med mina småkusiner. De är för härliga små varelser. Dock kan dom vara lite livliga, vilket dom blev mot slutet, så skönt att komma därifrån oxå ;)

Är lilltjejen söt ;)

Fotorunda

Var ute en sväng med kameran idag i de otroligt fina höstvädret vi haft.

Ren

Kamera

Hade med mig kameran till jobbet igår. Men blev som jag sa, så klart ingen bra morgon eller eftermiddag. Men knäppte någon/några bilder.

Dagen igår.

Vi tog helg en timme tidigare igår, då vi inte hade så mycket att göra. Så han hem innan solen gick ner, och beslutade då att tvätta min alldeles för smutsiga bil. Dock hann jag bara med utsida, insidan är bra skitig den med, men de får bli ett lunch-projekt i kommande vecka.
Gårdagskvällen blev det filmkväll. Riktigt trevligt! Och jag fick min glass, som jag velat ha i några dagar nu :p Det blev Jägarna vi såg på. En gammal men bra film. På hemvägen passade jag även på att ta hem hunden, som för övrigt ligger under matbordet nu och morrar på förbipasserande motorcyklar.

Kamera

Nu har jag flera dagar de senaste två veckorna varit sur på mig själv att jag inte haft kameran med mig till jobbet. Har varit så fina mornar och eftermiddagar. Och mobilens kamera gör inte rätt för ljus och färgerna som egentligen är. Tycker själv att bilderna nästan blir lite tråkiga med mobilkameran, men bättre än inga bilder alls.

Så imorn ska jag försöka komma ihåg kameran, men kommer jag väl ihåg den, så blir de väl inga fina motiv...

Bortskämd

Ja här blir man bara mer o mer bortskämd på jobbet. I måndags fick jag en riktig GoreTex arbetsjacka, för att ha nu när det blir kallare. Och idag fick jag en arbetsjacka, med inbyggd flytväst, modell varmare, och regntät. Så nu på en vecka har jag fått två jackor så jag kan överleva en sibirisk vinter, och då kommer jag ändå inte vara där när de är som kallast :p

Nästan så man är kär ;)

4milj

Blev till att jobba över lite idag. Var ensam på jobbet, då chefen körde färja, J var sjuk, och D skadade axeln här om dagen. Och nog hade jag att göra hela dagen. På morgonen kom motor D med en motor, som jag behövde lyfta av hans kärra, och in i verkstaden, men först behövde jag ställa ifrån mig en taxibåt, som hjullastaren var kopplad till. Att montera i motorn, i båten, blir morgondagens jobb. Idag blev det istället till att köra in B till Grand där han och hans hustru skulle spendera kvällen. Bara de tog 2 timmar, med att hinna tajma färjor och allt. Sedan ägnades resten av dagen åt att serva två båtar. Den ena är den dyraste båten vi har hand om, snacka om att man gör allt med största försiktighet. Man har inte råd att göra fel med en båt för +4milj. Inte nog med att den är dyr, jag har aldrig kört en så snäll och lättgående båt på 30fot, som även gör 52knop. Blev nästan lite kär i den ;)

Dagen idag

Inte nog med att det var kallt i morse och frosten hade klätt in hela bilen, så börjar även batteriet i min nyckel, bli dåligt. Vilket resulterade i att bilen inte ville låsa upp sig. Det finns ju även ett vanligt nyckelhål på förardörren, men tror ni inte att de låset hade frusit just idag. Efter någon minut lyckades jag iaf få nyckeln att skicka signalen till larmet och centrallåset att det var dags att släppa in mig. Sedan var det direkt på med rumpvärmen

På jobbet var det lagom livsfarligt pga frosten. Det första som behövde göras var att flytta lite båtar, men att gå runt på isklädda båtar är ingen lek. Och inte var det lätt att lägga till heller, då man inte såg något genom rutorna. Men vi överlevde alla, och ingen båt kom till skada. Även idag var det fin översvämning, vilket jag och chefen senare fixade till, genom att han tog stora hjullastaren och hämtade grus i mängder, samtidigt som jag tog lilla traktorn och jämnade ut allt.

Det var väl min dag i stora drag. Hämtade sista delarna till nya skotern, på vägen hem från jobbet. Så ska försöka få ihop den nu till helgen hoppas jag.

Ha en trevlig kväll!

Frost

Då sitter man änn en morgon vid frukostbordet och äter den vanliga frukosten. Mackor, youghurt och lite juice. Snart bär det ut i kylan. Är -1 närmast väggen. Så är väl kanske -2 -3 i verkligheten. Snart måste jag sätta in kupévärmare i bilen. Inge kul att gå ut till en iskall bil var orgon.

Nej nu måste jag plocka undan från bordet och fixa de sista, ha en bra dag nu!

Översvämningen

snabbt men långt, och översvämning

Har snabbt slängt i mig maten nu. Var riktigt hungrig, och ändå ställde jag mig och lagade mat som tog lång tid. Eller lång o lång. Det var väl potatismoset som tig sin lilla tid, att skala, koka och sedan göra mos av potatisarna. Till de fick de bli lite viltskav med svampsås. Riktigt gott om jag får säga de själv :) O nu sitter man här vid matbordet, och orkar inte röra sig efter dagen.

Var ganska intressant oxå i morse på jobbet. Måndagar är alltid dom dagar vi har massa saker att göra, inte minst lyfta upp alla båtar som kommit under helgen. Denna måndag var det dock "bara" 8 nya båtar som hade kommit in. Dock kunde vi bara ta upp de minsta, då vi drabbats av högvatten, och vi inte vill lyfta stora/dyra båtar när man inte kan gå och hålla i dom, så dom inte börjar svaja i banden. Så blev bara fyra stycken båtar vi kunde ta upp idag, får se om vattnet sjunkit undan mera till imorn.

Innedag

Idag har jag nog satt rekord. Vet inte på hur lång tid, jag varit ute så lite som jag har varit idag. Vaknade ju först och främst sent. Så gick i morgonrock till ett. Där efter har det varit datorn, tv lite gitarr, och en promenad med hunden. Och nu är det snart en till promenad på G innan sängen kallar. Inte roligaste dagen i mitt liv. men kan ju inte vara de varje dag heller.

Ha en fin kväll!

SMS

Jag o N pratade om en sms-konversation jag och D haft här om dagen. D hade blivit lätt skärrad och berättat allt för N efter.

D: Jag och brorsan, inte du, ska till Brunne onsdag-söndag. Så för din skull hoppas jag att du inte hade några planer på åka dit då

Jag: Då syns vi där uppe ;)

D: Du skämtar va!?!?

Jag: Hehehe

Roligare om man känner D

Citat

Sett lite klipp på youtube, och kan inte låta bli att citera Robert Gustavsson

"Ett tal ska vara som en kvinnokjol. Tillräkligt lång för att täcka de väsentliga, men tillräkligt kort för att hålla intresset vid liv"

Så underbart uttalande :p

Parlamentet

Ett av de bästa klippen!

SNÖ (Lofsdalen)

Hörde de ryktas om snö i Lofsdalen. Så jag gick in och kollade webbkameran. :D
För er som inte vet, ska jag jobba säsong där i vinter.

Vända dygnet

Nu har jag på två dagar lyckats vrida dygnet helt! :p
Sitter nämligen just nu med frukosten. Blev en sen natt, vilket gjorde att jag utan problem kunde sova till halv ett idag, och inte har jag något planerat under dagen, så lär bli en helseg dag.

Humorkväll

Bio

Flickan som lekte med elden var klart sevärd film!
Dessutom fick jag reda på att en av jobbets bilfärjor och chefens toyota, som jag för övrigt jobbat med under de två senaste dagarna, blivit filmstjärnor. Mitt i filmen, dök en suspekt gul bilfärja upp på duken, och sedan även Mikale Nyqvist och en "extra bil" som var Toyotan.
Kunde inte låta bli att sms'a Chefen när filmen var slut. Nu kan han ju faktiskt få en 10a extra när han säljer bilen ;)

Hur är de möjligt?

Varje dag till jobbet får radion vara på, och förgylla min knappa timmes bilfärd. Självklart är det Rix MorgonZoo som körs. Helt underbart morgonprogram, och man får sig en hel del skratt var morgon. Sedan är det ju nyheter en gång varje halvtimme, vilket gör att jag hinner med ungefär tre sändningar. Och här i veckan var de en sak dom sa på nyheterna, som jag verkligen inte fick ihop. "Anhållen i sin frånvaro". Hur är det möjligt att man är anhållen om man inte är där...?

Barnmat

Ja nu sitter jag o äter mitt andra mål för dagen. Insåg att jag inte skulle klara mig ända till kvällen, utan behövde lite i magen. Så det fick bli lite "barnmat". Mosad banan o fil. Har inte ätit de på evigheter, riktigt underskattat om jag ska vara ärlig.

Får se vad resten av dagen bjuder på. Nu har iag de lovade regnet kommit hit oxå...

yoghurt och musli

Det blev att ligga länge i sängen efter sena gårdagskvällen. Vet egentligen inte vart kvällen tog vägen, plötsligt var hon bara jättemycket, och ögonlocken började bli tunga. När man sedan vaknar upp och det är 17grader inne, och 8 grader ute, så stannar man bra gärna i sängen, vilket jag gjorde. Som tur var låg tv-kontrollen nära till hands, så fick bli någon timme zappande innan jag nu sitter och äter något som är frukost. Sedan blir det väl ingen lunch, då det blir en tidig middag. Ska nämligen på bio ikväll, "Flickan som lekte med elden".

Frost

Jag åkte precis hem från pappa, och tro de eller ej, men taket var frostfyllt på bilen, och det var frost i gräset. Och kallare kommer det bli under natten. Är kylan verkligen här för att stanna nu? För två veckor sedan gick man ju i shorts och t-shirt på jobbet. Men nu går jag med underställs byxor, fleece, skaljacka, mössa, handskar och man är glad för varje minut man inte behöver ut o köra båt.

Nej, nu ska de svaras lite mail o sedan blir de nog sängen för min del.

Bild

Synd att jag inte hade med mig min riktiga kamera i morse. Dimman låg fint över de stilla vattnet när jag åkte färjan.

rost

Det blev en lång dag på jobbet. Vid 2tiden satte jag nämligen igång med att byta bromsskivor och belägg bak på min chefs bil. Och om man säger så, det syns undertill att denna bil går några mil varje år på saltade vägar. Som jag sedan beskrev det för min chef "en bil brukar bestå av massa små delar, din bil består nu mera av en enda stor del". Så var det verkligen. Det tog mig alltså drygt två timmar per däck, och då fick jag ändå hjälp av H när det satt som j'vligast. Men nu har han bakbromsar, Hans gamla skivor var så slut skivor bara kan bli, och hans belägg, hade gått 1,5mm in i metallen på sina ställen. Imorn är det till att byta fram, kommer bli spännande ;)