Kuling

Undre gränsen för kuling är 10,8m/s. Och idag blåste de +12m/s. Vi måste verkligen byta bryggor snart. Planerat att göra de nästa vecka, eller veckan efter. För när vinden ligger på så här hårt och trycker på bryggor och båtar, så rör sig allt ganska mycket. För några veckor sedan slet sig ju ett par båtar. Och idag tryckte de på så pass så två båtar fick fina skavmärken. Och av säkerhetssjäl tog vi inte upp några båtar idag, då de var så mycket vågor. Dom har sagt att de ska vara lika hela veckan. Vi får väl se hur de blir...


Kommentarer
Postat av: Fröken Morfar

Hahah, ja det kanske är det, fast omedvetet i så fall :P

Farfar är ju alkoholist så vem vet :P



Har laddat upp en massa bilder nu och det var utklädd som stod på schemat!



Tog upp vad för båtar? :)

2009-11-02 @ 23:36:55
URL: http://fimpen.bloggplatsen.se
Postat av: Emma



Härligt att du hade en bra helg :) Kom just från sjukgymnasten och hon var inte nöjd mitt ansikte, hals och nacken har svullnat upp efter helgen. Tog ut mig för mycket sa hon. Så nu måste jag ha strikt vila :p Det löser sig :)



Oh ja iaf uppe i norr haha.. Söderut så vet jag inte där kanske är tanterna med röda jackor snälla :p Fått någon snö söderut?



Härligt har accepterat dig nyss, hoppas vi sitter samtidigt framför msn någon dag framöver :)



Pussar!

2009-11-03 @ 11:02:15
URL: http://Emmaochhundarna.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0