De ena eller de andra

Ja, ska man inte välja de ena, så ska man välja de andra. Det är så allt fungerar här i livet. Man kan inte stanna upp och vänta på ett bättre val. Antingen får man välja de ena eller de andra, och hoppas på att man senare på vägen kan rätta upp sig själv, och komma tillbaka på spåret, till den önskade slutstationen.

Jag nämnde tidigare i veckan att jag fått erbjudande om att sitta med i styrelsen för hamnen, där vi driver seglarskolan. Jag tror iaf att jag nämnde de. Detta är ett mandat på 2 år, med start i mars. Hur går det då med mina planerade studier i Ö-vik. Vad ska jag välja, samma utbildning finns i stockholm. Men tanken med de hela, var ju just för att jag ville bort från sthlm. Det enda som hela tiden talat emot att flytta, har just varit seglingen. Det finns i dagsläget, ingen som den går att lämna över till. Vilket skulle betyda att seglingens växande skulle stanna upp i flera år. När jag dessutom nu fått erbjudande att ta över min chefs possition, blir det ju inte lättare val. Ö-vik - Viggan...

I övrigt försöker jag hitta en vecka att planera in min roadtrip till söder, innan jag åker upp till norr för vintern. Men jag har ingen aning om var jag ska få in den. Varje vecka, och inte minst helgerna är fullbokade. Så just nu har jag prelbokat den, veckan innan jag åker upp. Eller iaf innan då jag tror att jag ska åka upp. Har nämligen inte fått nått exakt datum. Så vem vet, kanske måste åka upp tidigare än jag trott...

Så nu är det "bara" välja väg, och räta upp mig själv för att hitta min slutstation.

Kommentarer
Postat av: Emma

Hon hade så mycket energi.. tycker om energi! :) pontare ska vinna nu tycker jag :p



Härligt med sömn..Jo förresten gå på magkänslan så gör du rätt väl. :)Allt ordnar sig :)



Oh ja en mycket trevlig kväll! :)



Aha här har det varit dimmigt hela dagen.. Jag har mest legat och läst och myst med mina hundar. En mys Söndag :)



Pussar

2009-10-25 @ 18:27:32
URL: http://emmaochhundarna.bloggagratis.se
Postat av: Emma

Äh dom hade roligt så länge det varade :)



Okej hur gck det att lägga sig i tid igår? :p men du kommer fram till något klokt ska du se :)



Jo dimma är bättre än regn det håller jag med om :)

Jorå en lugn Söndag fast mina dagar nu mera är lugna för det mesta. hehe..



Pussar!



2009-10-26 @ 13:31:43
URL: http://Emmaochhundarna.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0