snabbt men långt, och översvämning

Har snabbt slängt i mig maten nu. Var riktigt hungrig, och ändå ställde jag mig och lagade mat som tog lång tid. Eller lång o lång. Det var väl potatismoset som tig sin lilla tid, att skala, koka och sedan göra mos av potatisarna. Till de fick de bli lite viltskav med svampsås. Riktigt gott om jag får säga de själv :) O nu sitter man här vid matbordet, och orkar inte röra sig efter dagen.

Var ganska intressant oxå i morse på jobbet. Måndagar är alltid dom dagar vi har massa saker att göra, inte minst lyfta upp alla båtar som kommit under helgen. Denna måndag var det dock "bara" 8 nya båtar som hade kommit in. Dock kunde vi bara ta upp de minsta, då vi drabbats av högvatten, och vi inte vill lyfta stora/dyra båtar när man inte kan gå och hålla i dom, så dom inte börjar svaja i banden. Så blev bara fyra stycken båtar vi kunde ta upp idag, får se om vattnet sjunkit undan mera till imorn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0