Storm...

Idag har man fått uppleva flera sorters storm. Eller vet inte riktigt om de uppnådde vindstyrkan som definierar storm. Men bra mycket blåste de iaf. Redan när jag var på väg till jobbet, så körde jag rakt in i en snöstorm som hette duga. Blev faktiskt lite lätt vitt på gräset som dock var borta någon timme sedan. Sedan resten av dagen blåste det utav bara utav h-e. Inte minst fick vi känna på de när jag precis blivit klar med vinterkonservering av en båt, tittar upp och där ser jag en av Aquadorerna hänga rakt ut, och utanför den hänger Bavaria 42'an. Dessa två båtar som förut var förtöjda med långsidan mot bryggan, efter varandra. Det var bara slänga sig ut på bryggan o tillkalla dom andra. Det var med nöd o näppe som vår arbetsbåt orkade dra in detta vindfång till bryggan igen. Men nu sitter dom fast, så bryggan följer med nästa gång dom "sliter" sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0