32grader och regn

Idag har jag för första gången fått testa min två zons klimatanläggning på riktigt. Som alla sthlm'are antagligen vet, så hade vi en lite lätt fuktig eftermiddag. För att inte säga, att det rent ut sagt vräkte ner. Fick i alla fall på mig regnställ snabbt, och kunde sedan mer eller mindre fortsätta jobba obehindrat. Dock märkte jag en sak, och det är att mina vanliga jobbskor INTE är vattentäta utifrån och in, men det blir mer än gärna en pöl i skorna. Så från 2tiden, fram till 6 (jobbade över idag igen), jobbade jag i blöta skor, som bara blev kallare och kallare. När det väl var dags att sätta sig i bilen och rulla hem, tyckte inte mina fötter om mig så mycket längre. Blev iaf till att stå med motorn på i så väl färjekön som på färjan. Sedan om jag på i våras, med min tidigare bil, att om man kör full värme på fötterna, på min egen sida, och sedan väldigt kallt på motsatta sidan, så får man den kalla luften att strömma över till ens överkropp och inandningsluft. Perfekt när man fryser om fötterna, varma fötter och lagom temp på överkroppen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0