Allergi

Jag har de tre senaste åren varit förkyld/snuvig längre perioder under höst/vinter/vår. Så för något år sedan började jag fundera på om de inte kunde vara någon form av allergi. Väl hos farbror doktorn gjorde dem ett vanligt pricktest på mig, utan några som helst resultat. Men jag står fast vid att det är allergi. Man är inte snuvig så långa perioder i vanliga fall, och det konstiga är att det bara visar sig när jag är inomhus, är jag ute, eller sitter i bilen, så mår min näsa fin fint. Så idag stod de klart för mig. Hund... 
  Som jag nämnde tidigare så fixade jag med en båt större delen av dagen. Denna båt var indränkt med hundhår, och min näsa bara rann, och nyste gjorde jag oxå. Har ju själv en liten knäppskalle till hund, och det är därför jag känner av de varje år lagom till kylan kommer och man stänger dörrar och fönster. Som tur är så är det en allergivänlig hund. Och han bor numera mest hos pappa.

Vad ska man göra åt saken, vill ju inte sluta träffa den söta lilla iqbefriade varelsen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0