En dag

Ja då var man hemma igen, och har fått mat i magen och hunnit med lite annat. Som jag skrev i morse så blev det en "sovmorgon". När jag väl satte mig i bilen och kom ut på motorvägen, tror ni inte alla Sthlm's köer hade samlats på samma sträcka jag skulle köra. Samma sträcka som i vanliga fall (med vanlig morgontrafik) tar 15minuter, tog i morse 45 minuter, och då körde jag ändå så mycket småvägar, längst med motorvägen, som bara gick. Aja, då jag skulle hämta lite delar till en båt, så är det iaf betald arbetstid att sitta i köer, så det gör inte så mycket.

På jobbet i övrigt hände inte så mycket under dagen. Vi han med att hämta hem en båt, som vi även tog upp och ställde undan för vintern. Tog upp två andra båtar, även dom i ordninggjorda för den vita säsongen. Sedan han jag och D även med att rycka ut till en kund som hade trasig motor. Men allt sådant tar längre tid än man tror, så detta är ungefär vad min dag bestått av. Lunchen avnjöts hemma hos D, hans numera 10 månader gamla son, K, har fångat mig totalt. Av den en timmes långa lunchen, brukar drygt 30 minuter gå åt till att sitta o leka med K. Så häftig kille. Idag tex grät han när jag och D kom hem, men när han fick se mig, tystnade han totalt i en minut, och sedan babblade han på för fullt, dock sitt eget språk.

Sist men inte minst, avslutades dagen med att T kom tillbaka med ett nyförvärv till vår maskinpark. En 17tons hjullastare. Denna i utbyte mot en 10meters Bayliner, som förra sommaren tillhörde en kund, men T och D var snälla och köpte den, då D vid sjösättning råkat glömma bottenpluggen, och dagen efter fann båten på botten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0