Extrajobb

Här hör man för jämnan om folk som går hemma och inte har nått jobb, inte ens vikariat. Och en arbetslöshet på upp emot 12%. Skrämmande siffra! Men jag hävdar att är man villig att ta vilket jobb som helst, så får man ett jobb! Själv jobbar man 200% känns det som. Efter vanliga jobbet bar det av raka vägen ner till hamnen för att jobba lite med seglingen, för att utöka jobbet, fick jag reda på om brytmärken på våra bodar, vilket gjorde att jag behövde göra en snabb inventering. Men såg ganska lugnt ut. Inte var man klarjobbad för dagen när de var gjort heller. Nej, då var det planera ett jobb som ska ske i helgen. Lite service och liknande av min morbrors båt som jag lovat att fixa innan söndag.

Men nu är jag hemma, magen är mätt och glad och tvn blinkar i bakgrunden fast utan ljud.

Kommentarer
Postat av: Pauline

Bra fråga :) Antar att jag dålig på att somna, har sömnproblem :P



Jo, klart att det blev kåldolmar :) Tog med dom till jobbet ju.



Det är verkligen skit kul :) Jag var först lite skeptisk mot dom branta backarna, men när man väl har prövat kan man inte sluta :D

2009-09-23 @ 22:09:11
URL: http://pupsie.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0