Hemma

Jobbdagen har flutit på som alla andra. D har haft fullt upp med att ta av och sätta på hjul våra hjullastare. Var nämligen pyspunka på de två största maskinerna. Och att ta av och sätta på däck på maskiner som väger 12,5ton respektive 17ton, de tar sin lilla tid. Men men, jag hade att göra jag oxå. Att montera ett motroterande växelhus på en motor, betyder lite övriga modifikationer, vilket tog hela förmiddagen och en del av eftermiddagen. Men när allt väl var på plats gick den som en klocka, 60knop i sundet utanför oss :)

Hade planer att lyfta ur motorn ur min stora båt idag, efter jobbet. Men då D hade brottom iväg, fick de bli en annan dag. Istället drog jag mig hemmåt och skruvade på nya lyktor på bilen. Vilket gick förvånansvärt lätt när man bara kom på hur de satt fast. Tog en kvart att komma på hur de var fastsatta, och sedan tog de ungefär 5minuter per lykta. (bilder kommer senare ikväll)

Har de hänt nått mera "spännande" idag, hmm...
Ne inte mer än att det fick bli stekta hamburgare till middag, vilket nu även ligger i min lunchlåda.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0