Lång fredag

Det har varit en lång dag. I morse klockan 07,00 stod jag på kundsidan av disken på Håkma, och sick, efter dessa månader se de luftfilter jag hade beställt.
Efter de var det full rulle till jobbet. Det fick bli vägen över Vaxholm för att slippa alla köer genom stan, som annars börjat komma vid denna tiden. Sedan är det oxå skönt att åka över värmdö och få lite omväxling istället för att sitta o mala på motorvägen. Dessutom sparas det på bensin om man kör dessa mindre vägar, vilket behövdes då jag hade knappt 8liter när jag startade hemifrån, och jag ville inte tanka förrän jag kom hem från jobbet. En vanlig dag drar bilen ca 8liter, fram o tillbaka till jobbet. Kan redan nu avslöja att jag slängde i fem liter på vägen hem från jobbet. Vågade inte chansa, även då färddatorn sa att jag skulle klara mig hem med ½liter i behåll.
Efter jobbet var det en sväng ner till hamnen, närmre bestämt två timmar, för att jobba lite mera. Även då seglingssäsongen är över för de flesta, betyder de inte att min del som delansvarig i organisationen, är över. Nej, redan nu måste det börja planeras och fixas inför kommande säsong.
Under dagen hade pappa ringt mig och bjudit över mig på grillmiddag, vilket de fick bli direkt efter hamnen. Stannade även kvar och såg på "Slumdog millionaire" med brorsan och hans flickvän. Klart bättre film än jag trott. För er som inte sett den, se den.

Så nu sitter man här, hemma igen, halvliggandes i soffan, och ska snart gå till sängen. Har ingen tid att passa imorgon. Men måste ner till hamnen och jobba en sväng. Men tar först en sovmorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0