Då var denna dag avklarad..

Hade tagit ledigt från jobbet, och sett framför mig en lugn dag, med att fara runt lite på förmiddagen och sedan till ett tiden befinna mig på syrrans utspring, och därefter en studentmottagning. Men lugn var väl de sista dagen var. Lagon till att jag kom hem efter mina små ärenden, hör pappa av sig "Vi behöver hjälp med förberedelserna". Och samtidigt hör A av sig "Hej, Tydligen ska vi klä din systers flak". Själv hade jag tänkt att de skulle bli lugna 2 timmar o bara byta om till fina kläder. Åkte iaf till pappa, jag och A konstaterade att de förhoppningsvis fanns andra som oxå hade den uppgiften (de gjorde de faktiskt).
Mottagningen var iaf väldigt trevlig. Träffade mycket folk, och en hel del jag inte sett på flera år.

Dagens höjdpunkter var nog iaf saker jag såg vid utspringet.
1: En lapplisa, som gav en p-bot till en fin gammal bil, som med all säkerhet sedan skulle köra en student.
2: Poliser på mopeder (se bild). Det är ju inte så man skulle ha respekt för en sådan precis :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0